top bannerNEW

“O‘zagrolizing” aкциядорлик жамиятиакциядорлари диққатига!!!

image004

 

“O‘zagrolizing

aкциядорлик  жамиятиакциядорлари диққатига!!!

 

 

“O‘zagrolizing” aкциядорлик жамиятикузатув кенгашининг 2018 йил 6 февралдаги қарорига асосан,              2018 йил 16 февраль куни соат 11.00 да белгиланган Жамият акциядорларининг навбатдан ташқари умумий йиғилиши кун тартиби қуйидагича тасдиқланганлигини маълум қиламиз.

 

Умумий йиғилиш кун тартиби:

              1. Саноқ комиссияси аъзолари сони ва шахсий таркибини тасдиқлаш.

 2. Акциядорларнинг навбатдан ташқари умумий йиғилиши регламентини тасдиқлаш.

  3. “Ўзагролизинг” акциядорлик жамияти бош директорини сайлаш.

 

 

Реестрнинг ёпилиш санаси:

 

  Навбатдан ташқари умумий йиғилиш ўтказиш тўғрисида хабардор қилиш учун шакллантирилган акциядорлар реестрини ёпиш санаси: 2018 йил 6 февраль.

 

Навбатдан ташқари умумий йиғилишда иштирок этиш ҳуқуқига эга бўлган акциядорлар реестри тузиладиган сана: 2018 йил 12 февраль.

 

  Акциядорларнинг умумий йиғилиши бўйича тайёрланган ҳужжатлар билан танишиш учун қуйидаги манзилга мурожаат қилиш мумкин: Тошкент шаҳар Абай кўчаси, 4а-уй, “O‘zagrolizing”  акциядорлик жамияти.

 

  Мурожаат  учун телефон:  (+998 71) 244-51-03.

 

                                                                       “O‘zagrolizing” АЖ

кузатув кенгаши

 

Konstitusiyamizning yaratilishi tarixi

8 dekabr

 

Konstitusiyamizning yaratilishi tarixi

(Mustaqillik Qomusi sari o‘n huquqiy qadam)

 

         O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining yaratilishi tarixi haqida so‘z yuritishdan oldin “Konstitutsiya nima?” degan savolga javob berish maqsadga muvofiqdir.

         Konstitutsiya (lotincha “Constitution” – tuzilish, tuzuk) – davlatning Asosiy qonuni. U davlat tuzilishini, hokimiyat va boshqaruv organlari tizimini, ularning vakolati hamda shakllantirilish tartibi, saylov tizimi, fuqarolarning huquq va erkinliklari, jamiyat va shaxsning o‘zaro munosabatlari, shuningdek, sud tizimini hamda davlat va jamiyatning o‘zaro munosabatlarini belgilab beradi.

         “Konstitutsiya” atamasi Qadimgi Rimdayoq ma’lum bo‘lgan (imperator Konstitutsiyasi deb atalgan qonun). Amir Temur “Tuzuklar”i Sharq va Osiyo mamlakatlari sivilizatsiyasiga xos alohida shakldagi konstitutsiyaviy hujjat xususiyatiga ega bo‘lgan. U shariat qonunlari bilan bir qatorda Markaziy Osiyo mintaqasi xalqlari taqdiriga kuchli ta’sir o‘tkazgan.

         Asosiy Qonunimiz yaratilishining murakkab va muhim, ayni chog‘da sharafli solnomasiga nazar solar ekanmiz, hech shubhasiz, O‘zbekiston Konstitutsiyasi xalqimizning mustaqillik sari uzoq yo‘ldagi izlanishlari natijasi ekaniga komil ishonch hosil qilamiz.

         Avvalambor, konstitutsiyaviy “bino”ni qurishda uch ming yillik milliy davlatchilik tajribasiga tayanilgan. Bugungi O‘zbekiston qadimgi Xorazm va So‘g‘diyona, Qoraxoniylar, Xorazmshohlar, Amir Temur va Temuriylar, o‘zbek xonliklari, ma’rifatparvar ajdodlarimiz, xalqimizning tarixiy an’analari va uning mustaqil davlat haqidagi ko‘p asrli orzusini mujassam etgan.

         Qolaversa, manfaatlarimiz va intilishlarimizdan kelib chiqqan holda, Asosiy Qonunimiz Sharq va G‘arb, Janub va Shimolning 97 ta mamlakatni to‘plagan ilg‘or konstitutsiyaviy tajribani hisobga olib yaratilgan.

         Shu o‘rinda Suveren O‘zbekistonning birinchi Konstitutsiyasini tayyorlash, muhokama etish, qabul qilish va uning amal qilishi yo‘lidagi 10 ta huquqiy qadamni bu boradagi eng muhim tarixiy voqealar sifatida sanab o‘tish lozim. Zotan, Konstitutsiyani yaratish tarixi – bu mustaqillik uchun kurashning uzviy tarkibiy qismidir.

         Konstitutsiyani yaratish yo‘lidagi birinchi huquqiy qadam – o‘zbek tiliga davlat tili maqomi berilishidir.

       Bu haqda gap borganda, avvalambor, 1989 yilning 21 oktabr kuni qizg‘in bahs va tortishuvlardan so‘ng siyosiy-ma’naviy hayotimizdagi unutilmas hodisa amalga oshirilgani – milliy qadriyatlarimizning asosiy ustunlaridan biri bo‘lgan ona tilimizga davlat tili maqomi berilgani istiqlol tarixining eng yorqin sahifalaridan birini tashkil etishini alohida ta’kidlash o‘rinlidir.

         “O‘z ona tilini bilmagan odam o‘zining shajarasini, o‘zining ildizini bilmaydigan, kelajagi yo‘q odam, kishi tilini bilmaydigan uning dilini ham bilmaydi, deb juda to‘g‘ri aytishadi”. “Har qaysi millat, katta yo kichikligidan qat’iy nazar, o‘z ona tilini hurmat qiladi”.

         Birinchi Prezidentimizning “O‘zbekiston mustaqillikka erishish ostonasida”, “Yuksak ma’naviyat – yengilmas kuch” asarlarida mustaqillik arafasida o‘zbek tiliga davlat tili maqomini berish masalasida qanday qizg‘in, ba’zida keskin va murosasiz bahslar bo‘lib o‘tgani alohida eslab o‘tilgani bejiz emas.

         O‘shanday qaltis va murakkab vaziyatda, Islom Karimov haqli ravishda qayd etganidek: “og‘ir-vazminlik bilan ish tutib, har tomonlama o‘ylab, mulohaza qilib, barcha siyosiy va ijtimoiy guruhlarning talablarini qondiradigan, eng muhimi, xalqimiz va Vatanimiz manfaatlariga javob beradigan yagona to‘g‘ri yo‘lni topishga erishdik”.

         Shunday qilib dastavval, “Davlat tili to‘g‘risida”gi qonunda mustahkamlangan muhim huquqiy qoidalar endilikda Asosiy Qonunimizning 4-moddasida quyidagicha muhrlab qo‘yildi:

         “O‘zbekiston Respublikasining davlat tili o‘zbek tilidir. O‘zbekiston Respublikasi o‘z hududida istiqomat qiluvchi barcha millat va elatlarning tillari, urf-odatlari va an’analari hurmat qilinishini ta’minlaydi, ularning rivojlanishi uchun sharoit yaratadi”.

         Konstitutsiyani yaratish yo‘lidagi ikkinchi huquqiy qadam – Prezidentlik instituti ta’sis etilishi va yangi davlat ramzlarini tayyorlash bo‘yicha komissiya tuzilishi bilan bog‘liq.

         Yurtimiz hayotidagi bu g‘oyat muhim va hayajonli voqealar 1990 yilning mart oyida bo‘lib o‘tganini eslash joiz. O‘shanda, ya’ni Mustaqilligimiz e’lon qilinishidan bir muncha vaqt oldin, o‘n ikkinchi chaqiriq Oliy Kengashning birinchi sessiyasida sobiq ittifoq tarkibidagi respublikamizda Prezidentlik lavozimi joriy etildi, davlat ramzlari haqidagi masala muhokama qilinib, bu borada maxsus komissiya tuzildi. Mustaqil O‘zbekistonning birinchi Konstitutsiyasini yaratish g‘oyasi ilk bor ana shu sessiyada ilgari surildi.

         Konstitutsiyani yaratish yo‘lidagi uchinchi huquqiy qadam –“Mustaqillik deklaratsiyasi”ning e’lon qilinishidir.

         O‘zbekiston Oliy Kengashi tomonidan 1990 yil 20 iyunda e’lon qilingan “Mustaqillik deklaratsiyasi”ning 8-bandida O‘zbekiston “o‘zining taraqqiyot yo‘lini, o‘z nomini belgilaydi va davlat belgilarini (gerb, bayroq, madhiya) o‘zi ta’sis etadi” degan qoida mustahkamlangan.

         Deklaratsiyaning 12-bandida esa ushbu hujjat respublikaning “yangi Konstitutsiyasini ishlab chiqish uchun asos” bo‘lishi qayd etilgan.

         O‘shanda bunday mazmundagi hujjat sobiq ittifoq hududida birinchi bo‘lib O‘zbekistonda qabul qilingan edi.

         Konstitutsiyani yaratish yo‘lidagi to‘rtinchi huquqiy qadam –Konstitutsiyaviy komissiyaning tashkil etilishiga borib taqaladi.

         Oliy Kengash qarori bilan 1990 yil 21 iyun kuni O‘zbekiston Respublikasining Birinchi Prezidenti Islom Karimov raisligida davlat arboblari, deputatlar, mutaxassislardan iborat 64 nafar a’zoni o‘zida jamlagan Konstitutsiyaviy komissiya tuzildi va Konstitutsiya loyihasi ana shu komissiya tomonidan 2 yildan ortiq vaqt mobaynida tayyorlandi.

         Birinchi Prezidentimiz Konstitutsiyaviy komissiya ish boshlashi bilan mamlakatimizning o‘ziga xos jihatlarini va xususiyatini munosib ravishda aks ettiradigan, xalqaro standartlarga to‘liq javob beradigan, jahon tajribasini, demokratiya va eng rivojlangan mamlakatlar konstitutsiyaviy qonunchiligi erishgan yutuqlarni inobatga oladigan Asosiy Qonun loyihasini tayyorlashga bevosita rahbarlik qildi.

         Ushbu vazifalarni amalga oshirishda Birinchi Prezidentimiz buyuk davlat va jamoat arbobi, iste’dodli siyosiy yetakchi sifatida namoyon bo‘ldi. Shu ma’noda, O‘zbekiston Konstitutsiyasining tashabbuskori, ilhomlantiruvchisi va asosiy muallifi mamlakat Prezidenti hisoblanadi.

         Binobarin, taqdir Islom Karimov zimmasiga jamiyatni yangilash, o‘tish davrining murakkab sharoitida davlatimizni ijtimoiy-iqtisodiy, siyosiy, davlat-huquqiy va ma’naviy-ma’rifiy jihatdan rivojlantirishning pishib yetilgan muammolarini hal qilish, jumladan, bo‘lajak mustaqil yurt Konstitutsiyasini yaratish kabi tarixiy vazifalarni yuklagan edi.

         Konstitutsiyani yaratish yo‘lidagi beshinchi huquqiy qadam – Birinchi Prezidentimizning Hindistonga 1991 yilgi tashrifi bilan chambarchas bog‘liq.

         Aytish kerakki, Birinchi Prezidentimiz Islom Karimovning 1991 yil 17-19 avgust kunlari “Hindiston Respublikasiga rasmiy tashrifi O‘zbekiston Prezidentining xorijga qilgan birinchi mustaqil – tarixiy tashrifi edi”. Yurtboshimiz Hindistonda bo‘lgan bir paytda – 19 avgust kuni o‘zini “Davlat favqulodda holat qo‘mitasi”, ya’ni GKChP deb atagan bir guruh siyosiy avantyuristlarning davlat to‘ntarishini sodir etishga qaratilgan murojaati e’lon qilindi.

         Afsuski, O‘zbekiston rahbarining safarda ekanidan foydalanib, GKChPning noqonuniy qarorlarini qo‘llab-quvvatlaydigan rahbarlar yurtimizda ham topildi. Tarix buni yaxshi eslaydi.

         Bu voqealarning davomi “O‘zbekiston mustaqillikka erishish ostonasida” kitobining so‘zboshi qismida shunday bayon etilgan:

         “Prezident Islom Karimov GKChP e’lon qilinganini Agrada eshitib, 19 avgust kuni zudlik bilan Toshkentga qaytadi. Toshkent aeroportida Yurtboshimizni rasmiy kishilardan tashqari, Turkiston harbiy okrugi bosh qo‘mondoni hamda Markazdan kelgan 3 nafar general kutib oladi.

         Bu o‘sha paytdagi mavjud rasmiy protokol qoidalariga mutlaqo zid bo‘lib, tagdor siyosiy ma’noga ega edi.

         Islom Karimov aeroportdan to‘g‘ri hukumat binosiga kelib, kechqurun hukumat a’zolari bilan uchrashdi hamda O‘zbekiston SSR hududida GKChPning qonunga zid qarorlarini bekor qilish haqida ko‘rsatma berdi. Shu tariqa GKChP gumashtalari O‘zbekitston hukumati nomidan qabul qilgan barcha hujjatlarni bekor qildi”.

         Yaqin o‘tmishning bu voqealarini eslash va eslatishdan muddao esa yangi Konstitutsiyamizni yaratish yo‘lidagi kurashlar mustaqillik uchun kurashning uzviy, ajralmas qismi ekanligini e’tirof etishdan iborat. Zero, biz o‘z istiqlolimizni qanday qiyinchiliklar bilan, qanday sinov va suronli kurashlar bilan qo‘lga kiritgan bo‘lsak, O‘zbekistonning birinchi Konstitutsiyasini yaratish yo‘lida ham xuddi shunday murakkab sinovlarni boshdan kechirdik.

         Bir so‘z bilan aytganda, istiqlol arafasida vujudga kelgan og‘ir sharoit, siyosiy, iqtisodiy, ijtimoiy qiyinchiliklarga, turli to‘siqlarga qaramasdan, xalqimiz Birinchi Prezident Islom Karimov boshchiligida o‘zining asriy orzusi – O‘zbekistonning davlat suvereniteti va mustaqilligi sari qat’iyat bilan harakat qilishda davom etdi.

         O‘sha beorom davrda qabul qilingan Prezident farmon va qarorlarida aks etgan muhim huquq va qoidalar keyinchalik Konstitutsiyamizning asosiy bo‘lim, bob va moddalari sifatida mustahkamlandi.

         Konstitutsiyani yaratish yo‘lidagi oltinchi huquqiy qadam – Davlat mustaqilligining e’lon qilinishidir.

         Mamlakatimiz rahbarining 1991 yil 31 avgustda, o‘n ikkinchi chaqiriq O‘zbekiston Respublikasi Oliy Kengashining navbatdan tashqari oltinchi sessiyasida so‘zlagan nutqi, ayniqsa, o‘sha nutqdagi: “Men shu bugundan e’tiboran 1 sentabrni respublikamizda Mustaqillik kuni, umumxalq bayrami deb e’lon qilishni taklif etaman”, degan otashin so‘zlari Vatanimiz tarixiga oltin harflar bilan manguga yozilgandir.

         Birinchi Prezidentimiz oradan 17 yil o‘tganidan so‘ng o‘zining “Yuksak ma’naviyat – yengilmas kuch” asarida ana shu hayajonli voqeaga: “1991 yil 31 avgust sanasida qo‘lga kiritilgan milliy mustaqillik – XX asrda xalqimiz tomonidan amalga oshirilgan buyuk ma’naviy jasorat namunasidir, desak, ayni haqiqatni aytgan bo‘lamiz”, deya yuksak baho berdi.

         Xuddi o‘sha kuni Oliy Kengash O‘zbekiston Respublikasining davlat mustaqilligi to‘g‘risida Bayonot qabul qildi. Bayonotda ta’kidlandiki, “Bundan buyon O‘zbekiston Respublikasi hududida respublika Konstitutsiyasi va qonunlari shak-shubhasiz ustun deb e’tirof etiladi”.

         Shu kuni “O‘zbekiston Respublikasining davlat mustaqilligi asoslari to‘g‘risida”gi konstitutsiyaviy qonun qabul qilindi. Undan bo‘lajak Konstitutsiyaning o‘zak qoidalarini o‘zida aks ettirgan bir qator muhim moddalar joy oldi. Jumladan, mazkur Qonunga muvofiq:

         “O‘zbekiston Respublikasi to‘la davlat hokimiyatiga ega, o‘zining milliy-davlat va ma’muriy hududiy tuzilishini, hokimiyat va boshqaruv idoralari tizimini mustaqil belgilaydi” (3-modda);

         “O‘zbekiston Respublikasida O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va uning qonunlari ustundir. O‘zbekiston Respublikasi Davlat idoralarining tizimi hokimiyatni qonun chiqaruvchi, ijroiya va sud hokimiyatiga ajratish tartibi asosida quriladi” (5-modda).

         Bu Konstitutsiyaviy qonun Asosiy Qonunimiz qabul qilinguniga qadar, ya’ni 1992 yil 8 dekabrgacha biz uchun kichik Konstitutsiya vazifasini bajarib turdi.

         Konstitutsiyani yaratish yo‘lidagi yettinchi huquqiy qadam – 1991 yil 29 dekabrda Prezident saylovi va Davlat mustaqilligi to‘g‘risidagi referendumning o‘tkazilishiga taalluqli.

         O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti saylovi va Respublika davlat mustaqilligi to‘g‘risidagi referendum 1991 yil 29 dekabrda bo‘lib o‘tdi. Xalq davlat mustaqilligini qo‘llab ovoz berdi va Prezidentni sayladi. 1992 yil 4 yanvar kuni Oliy Kengashning ana shu saylov va referendum yakunlariga bag‘ishlangan to‘qqizinchi sessiyasi ochildi.

         So‘ngra Islom Karimovning O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti lavozimini bajarishga kirishish tantanali marosimi bo‘ldi. Ushbu sessiyada O‘zbekistonning o‘sha paytda amalda bo‘lgan Konstitutsiyasiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritildi. Mahalliy hokimiyat organlarini qayta tuzish to‘g‘risida qonun qabul qilindi.

         Konstitutsiyani yaratish yo‘lidagi sakkizinchi huquqiy qadam – birinchi Konstitutsiya loyihasining ilk bor matbuotda umumxalq muhokamasi uchun e’lon qilinishidir.

         Konstitutsiyaviy komissiya bajarilgan ishni ma’qulladi va 1992 yil 8 sentabrda Konstitutsiya loyihasini umumxalq muhokamasi uchun e’lon qilishga qaror qildi. Ushbu yig‘ilishda loyihani oxiriga yetkazish va tahrir qilish uchun ishchi guruh tuzildi. Yangi Konstitutsiyaning birinchi loyihasi 1992 yil 26 sentabr kuni tayyor bo‘ldi va shu kuni matbuotda chop etildi.

         Loyiha e’lon qilingach, uning umumxalq muhokamasi juda keng tus oldi. Bu ochiq-oshkora muhokamalar 1992 yilning sentabr oyi oxiridan dekabr oyi boshlarigacha fuqarolarning siyosiy faolligi, ijodiy ko‘tarinkiligi ruhida o‘tdi hamda O‘zbekistonda demokratiya rivojining samarali va amaliy maktabi bo‘ldi.

         Muhokamada mamlakatimiz katta yoshdagi aholisining deyarli hammasi ishtirok etdi. Matbuotda, radioeshittirish va teleko‘rsatuvlarda qizg‘in bahs-munozaralar bo‘ldi. Ko‘plab uchrashuvlar o‘tkazildi, Konstitutsiya loyihasiga doir masalalar bo‘yicha suhbatlar, anjumanlar tashkil qilindi.

         Konstitutsiyaviy komissiyaga fikr-mulohazalar bildirilgan 600 taga yaqin xat kelib tushdi. Respublika matbuotining o‘zida Konstitutsiya loyihasiga bag‘ishlangan yuzdan ortiq materiallar e’lon qilindi. Fuqarolarimiz bildirgan takliflar soni 5 mingdan oshib ketdi.

         Konstitutsiyani yaratish yo‘lidagi to‘qqizinchi huquqiy qadam – Konstitutsiya loyihasining ikkinchi marta matbuotda umumxalq muhokamasi uchun e’lon qilinishidir.

         Konstitutsiya loyihasi o‘tkazilgan muokamalar davomida kelib tushgan takliflar asosida ancha tuzatildi va qayta ishlandi. So‘ngra, 1992 yil 21 noyabrda umumxalq muhokamasini davom ettirish uchun Konstitutsiya loyihasi ikkinchi marta gazetalarda chop etildi.

         Shunday qilib, huquqiy pretsedent – ikki bosqichli umumxalq muhokamasi yuz berdi. Ushbu holat, bir tomondan, muhokama ishtirokchilarini faollashtirish uchun qudratli rag‘bat vazifasini bajargan bo‘lsa, ikkinchi tomondan, Asosiy Qonunimizning xalqchilligini ta’minladi. Konstitutsiya loyihasining o‘zi keng jamoatchilik ekspertizasidan o‘tdi.

         Mazkur aksiyaning, ya’ni Konstitutsiya loyihasini ikki bosqichda muhokama etish uchun matbuotda e’lon qilinishining ma’nosi shundan iborat ediki, fuqarolar Konstitutsiyaning qayta ishlangan variantida Konstitutsiya loyihasini muhokama qilishdagi o‘z ishtiroklarining natijasini ko‘ra oldilar.

         Konstitutsiya loyihasining yangi variantida umumxalq muhokamasining dastlabki bosqichida kelib tushgan ko‘plab fikr-mulohazalar va takliflar o‘z ifodasini topdi. Fuqarolarimiz Konstitutsiyaviy komissiya tomonidan ularning ovozi eshitilganiga, takliflari tegishli ravishda ko‘rib chiqilib, inobatga olinganiga ishonch hosil qildilar.

         Konstitutsiyani yaratish yo‘lidagi o‘ninchi huquqiy qadam –Konstitutsiya loyihasining qabul qilinishidir.

         Konstitutsiyaviy komissiya tomonidan 1992 yil 6 dekabrda Konstitutsiya loyihasi oxirgi marta muhokama etildi. Shuni alohida ta’kidlash joizki, Konstitutsiyaviy komissiya xorijiy konstitutsiyaviy tajribaga murojaat qilib, Asosiy Qonunning rolini yaxlit tushunishdan kelib chiqdi.

         Bunda jahon konstitutsiyaviy tajribasinining bir qator ilg‘or jihatlari hisobga olindi. Konstitutsiya loyihasi Birlashgan Millatlar Tashkiloti, Yevropada Xavfsizlik va hamkorlik kengashi kabi nufuzli xalqaro tashkilotlar va AQSh, Buyuk Britaniya, Germaniya, Fransiya kabi demokratik davlatlar mutaxassislarining sinchkov ekspertizasidan o‘tdi.

         Ayniqsa, Konstitutsiya loyihasining umumxalq muhokamasi O‘zbekiston xalqining xohish-irodasini aniqlash hamda juda boy material to‘plash imkonini berdi. Ushbu material chuqur va har tomonlama o‘rganib chiqildi, umumlashtirildi va xalqning umumiy irodasi shaklida o‘n ikkinchi chaqiriq O‘zbekiston Respublikasi Oliy Kengashining o‘n birinchi sessiyasi muhokamasiga kiritildi.

         Birinchi Prezidentimiz sessiyada Konstitutsiyani “xalqchil qomus” deb atab, uning loyihasi ustida taxminan ikki yil davomida ishlangani, ikki yarim oy mobaynida umumxalq muhokamasidan o‘tganligi va shu vaqt mobaynida u xalqning fikr xazinasi durdonalari bilan boytilganini, sayqal topganini ta’kidladi.

         Oliy Kengash sessiyasiga muhokama qilish uchun kiritilgan Konstitutsiya loyihasiga 80 ga yaqin o‘zgarishlar, qo‘shimchalar taklif etildi va aniqliklar kiritildi.

         Parlament deputatlari tomonidan loyiha moddama-modda muhokama qilinib, unga yana bir qator o‘zgartishlar kiritilgach, 1992 yil 8 dekabr kuni Bosh Qomusimiz qabul qilindi. Shu kundan e’tiboran, 8 dekabr – umumxalq bayrami deb e’lon qilindi.

         Shunday qilib, O‘zbekiston o‘z mustaqilligini e’lon qilgan sanadan e’tiboran dunyo sahnida yangi, suveren davlat qaror topgan bo‘lsa, birinchi Konstitutsiyamiz qabul qilingan kuni davlatimiz yangidan tug‘ildi, haqiqiy mustaqilligimizga mustahkam huquqiy poydevor qo‘yildi.

         Mustaqil O‘zbekistonning birinchi Konstitutsiyasi yangi mustaqil jamiyatning ishonchli huquqiy kafolatlarini shakllantirdi va mustahkamladi.

         Birinchi Prezidentimiz Islom Karimov ta’kidlaganidek, Konstitutsiyamiz – Asosiy Qonunimiz qabul qilinishi bilan biz O‘zbekiston kelajagini, yangitdan barpo etilayotgan davlatimizning chuqur mazmuni, ma’no va mohiyatini, siyosiy-huquqiy, ijtimoiy, iqtisodiy, gumanitar va ma’naviy taraqqiyotning, yurtimiz qiyofasini, uning xalqaro hamjamiyatdagi o‘rni va nufuzini tubdan o‘zgartirib yuborgan mamlakatimizni isloh etish va modernizatsiya qilishning pirovard maqsadlarini aniq-ravshan belgilab oldik.

         O‘zbekiston Konstitutsiyasining g‘oya va normalarida xalqimizning ko‘p asrlik tajriba va ma’naviy qadriyatlari, boy tarixiy-huquqiy merosi aks ettirilgani uning hayotiyligining kafolatidir.

         Shu bilan birga, Asosiy Qonunimiz ko‘plab demokratik davlatlarda konstitutsiyaviy qurilish sohasidagi ilg‘or tajribaning eng yaxshi jihatlarini, Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasining umume’tirof etilgan normalari hamda mazkur sohadagi boshqa xalqaro hujjatlarga asoslangan inson huquq va manfaatlari, erkinligini ta’minlash va himoya qilish mexanizmini o‘zida mujassam etgan.

         Konstitutsiyaning qabul qilinishi ijtimoiy va davlat qurilishining barcha jabhalaridagi munosabatlarni, milliy qonunchiligimizning barcha sohalarini tartibga soluvchi aniq huquqiy tizimni tashkil etdi.

         O‘tgan davr mobaynida mamlakatimiz parlamenti Konstitutsiya normalariga muvofiq 8 ta konstitutsiyaviy qonun, 15 ta kodeks, 600 dan ziyod qonunni qabul qildi, 200 dan ortiq ko‘p tomonlama xalqaro shartnomani ratifikatsiya qildi va shu tariqa Asosiy Qonunimizni amalga oshirishning yaxlit huquqiy mexanizmi yaratildi. Uning samaradorligini vaqt o‘zi ko‘rsatib turibdi va bu bugun jahon hamjamiyati tomonidan e’tirof etilmoqda.

         Asosiy Qonunimizga nisbatan bunday yuksak va xolis baholar berilishi bejiz emas. Buni, jumladan quyidagi sabablar bilan izohlash mumkin.

         Birinchidan, bizning Konstitutsiya haqiqatan ham demokratik Konstitutsiyadir. Tarixda sinalgan umuminsoniy, umumbashariy qadriyatlarni, xalqaro andozalarni o‘zida mujassam etgan hujjatdir.

         Ikkinchidan, bizning Konstitutsiya eng rivojlangan, taraqqiy topgan davlatlarning tarixiy tajribasiga tayangan holda yaratilgan. Bunda qaysidir davlatning tayyor Konstitutsiyasini ko‘r-ko‘rona ko‘chirib olish yo‘lidan bormay, balki eng ilg‘or xorijiy konstitutsiyaviy tajribalarni o‘rgandik va e’tiborga oldik. Natijada endilikda Bosh Qomusimiz dunyo miqyosida ham har qanday taraqqiy topgan davlat Konstitutsiyasi bilan bemalol kuch sinashmoqda.

         Uchinchidan, Konstitutsiyaning g‘oya va normalari o‘zbek xalqining teran tarixiy ildizlariga asoslangan bo‘lib, u ko‘p asrlik tajriba va ma’naviy qadriyatlarni, ulug‘ ajdodlarimizning huquqiy merosini o‘z ichiga olgan.

         Xulosa qilib aytganda, Konstitutsiyani ishlab chiqish, muhokama etish va qabul qilish jarayoni Birinchi Prezidentimiz Islom Karimovning “Konstitutsiya davlatni davlat, millatni millat sifatida dunyoga tanitadigan Qomusnoma” bo‘lganligi, u “xalqimizning irodasini, ruhiyatini, ijtimoiy ongi va madaniyatini” aks ettirishi, uning “xalqimiz tafakkuri va ijodining mahsuli” ekani haqidagi hikmatli xulosalari to‘g‘ri va asoslangan ekanini yaqqol tasdiqlaydi.

Manba: constitution.uz

 

 

“Ўзагротехсаноатхолдинг” АЖ тизимида ташкил этилган спорт беллашувлари

image0004

 

“Ўзагротехсаноатхолдинг” АЖ тизимида ташкил этилган спорт беллашувлари

 

 

“Ўзагротехсаноатхолдинг” акциядорлик жамиятида мамлакатимиз мустақиллигининг    26 йиллигига бағишланган спорт мусобақалари бўлиб ўтди. Унда “Ўзагротехсаноатхолдинг” АЖ ва унинг таркибига кирувчи “Ўзагротехмаш”, “Ўзагролизинг” ҳамда “Ўзагросервис” АЖ ходимлари иштирок этди.

Спортнинг футбол ва югуриш турлари бўйича ташкил этилган мазкур мусобақа анчагина қизғин ва муросасиз кечди.

Дастлабки кун футболга бағишланди. Куръа натижаларига кўра биринчи ўйин “Ўзагросервис” ва “Ўзагролизинг” жамоалари ўртасида бўлиб ўтди. 15 дақиқадан давом этган 2 тайм тенг курашлар остида бўлди. Хавфли хужумлар, голли узатмалар ўйинни чиройли ўтишига хизмат қилди. Якуний натижа бўйича эса “Ўзагросервис” жамоасининг қўли баланд келди ва финал йўлланмасини қўлга киритди. Кун тартибидан ўрин эгаллаган навбатдаги ўйин “Ўзагротехмаш” ва “Ўзагротехсаноатхолдинг” жамоалари ўртасида бўлиб ўтди. Мазкур ўйин тўлақонли равишда “Ўзагротехмаш” жамоаси устунлигида ўтди ва иккинчи финал йўлланмасини қўлга киритди.

Спорт беллашувларининг иккинчи куни футбол бўйича финал ва 3-ўрин учун бўладиган “Ўзагролизинг” ҳамда “Ўзагротехсаноатхолдинг” ўйинидан бошланди. Унда “Ўзагролизинг” жамоаси ғалаба қозонди ва мусобақа шохсупасида 3-ўринни эгаллашди. “Ўзагросервис” ва  “Ўзагротехмаш” жамоалари эса 1-ўринни қўлга киритиш учун ўзаро беллашдилар. Якунда “Ўзагротехмаш” жамоасининг кўли баланд келди. Умумий натижаларга кўра:

1-ўрин: “Ўзагротехмаш”

2-ўрин: “Ўзагросервис”

3-ўрин: “Ўзагролизинг”

4-ўрин: “Ўзагротехсаноатхолдинг”

         Навбатдаги беллашув югуришнинг бир неча йўналишлари бўйича бўлиб ўтди. 40 ёшгача бўлган эркаклар ўртасида 100 метрга югуриш бахсларида 4 та жамоадан 12 нафар иштирокчи қатнашди. Улардан қуйидагилар ғолиб деб топилди:

“Ўзагросервис” – Шарофиддин Миров (1993 йил)

“Ўзагролизинг” – Хуршид Ниязалиев (1989 йил)

“Ўзагротехмаш” – Рустам Вагапов (1995 йил)

40 ёшдан 55 ёшгача бўлган эркаклар ўртасида 100метрга югуриш мусобақасида “Ўзагросервис” жамоасидан Мамашариф Шоимов ва  Шокир Наврузовлар маррага биринчи бўлиб етиб келдилар.

55 ёш ва ундан катта ёшдаги эркакларнинг 100 метрга югуриш беллашувида “Ўзагролизинг” дан Долимбек Махсудов (1951 йил) шохсупанинг юқори поғонасини эгаллади.

Жамоавий бахслар, яъни эстафетада “Ўзагротехмаш” аъзолари: Дилшод Шералиев, Ихтиёр Кенджабаев, Бекзат Кенджабаев, Жамолиддин Гафаров лар марра чизиғини      56,20 сония ичида босиб ўтишди ва биринчиликни қўлга киритишди.

Аёллар ўртасида ташкил этилган 60 метрга югуришда “Ўзагролизинг”дан Доно Абдукадирова, “Ўзагросервис” жамоасидан эса Севара Султоновалар энг юқори натижаларни қайд этишди.

Мустақиллигимизнинг 26 йиллигига бағишланган спорт мусобақалари ходимлар ўртасидаги дўстона муносабатларни, ҳамжиҳатликни, соғлом турмуш тарзини тарғиб этишга хизмат қилди. Ташкилотчилар томонидан бу каби мусобақаларни мунтазам равишда ўтказиб бориш келишиб олинди.

 

“Ўзагролизинг” АЖ

 Матбуот хизмати

 

sport 2017 111    sport 2017 222

sport 2017 333

 

Мустақилликка бағишланган спорт мусобақалари

001

Мустақилликка бағишланган спорт мусобақалари

 

Мамлакатимиз Президенти томонидан “Ўзбекистон Республикаси давлат мустақиллигининг 26 йиллик байрамига тайёргарлик кўриш ва уни ўтказиш тўғрисида” 2017 йил 27 июньда қабул қилинган қарорида мустақиллик байрам арафасида жойларда маънавий-маърифий учрашувлар, маданий тадбирлар ўтказиш белгилаб берилган.

Мана шу қарор ижросини таъминлаш ва ходимлар ўртасида спорт ва соғлом турмуш тарзини янада шакиллантириш мақсадида “Ўзагролизинг” акциядорлик жамиятида 18-19 август кунлари спорт ўйинлари бўлиб ўтди. Жамиятда анъана тусига кириб қолган спорт мусобақаларининг мустақиллигимиз арафасида ўтказилаётганлиги ҳам бежиз эмас.

Ўн саккизинчи август куни “Ўзагролизинг” акциядорлик жамияти ижроия аппарати, “ЎзМашЛизинг” МЧЖ, “Лизинг техника сервис” ва “Лизинг ахборот технологиялари” МЧЖлар ҳамда Тошкент вилояти филиали ходимларидан ташкил топган 4 та жамоа футбол мусобақасида ўзаро беллашдилар.

 

1

 

Мусобақа аввалида “Ўзагролизинг” акциядорлик жамияти Бош директори Имамов Ҳасан Умарович сўзга чиқиб, барчани яқинлашиб келаётган мустақиллигимизнинг 26 йиллик байрами билан самимий қутлади ва барча иштирокчиларга омад тилади.

 

2

 

Қуръа натижаларига кўра  биринчи ўйин “Ўзагролизинг” акциядорлик жамияти ижроия аппарати ва “Лизинг техника сервис” МЧЖ ўртасида бўлиб ўтди. Ҳакамнинг хуштаги чалинганидан сўнг жамоалар бирин кетин ҳужумга ўта бошлашди. Ўйиннинг 2 дақиқасида ижроия аппарат вакили Сардор Тўхтапўлатов рақиблар дарвозасини аниқ нишонга олди ва ўйинда ҳисобни очди. Ҳар иккала жамоада ҳам жуда кўплаб яхши имкониятлар бўлди, аммо биринчи таймда 1:0 ҳисоби қайд этилди ва жамоалар танаффусга   чиқишди. Ўйиннинг иккинчи бўлими голларга бой бўлди. Дастлаб, Отабек Жўраев ҳисобни 2:0 га етказган бўлса, таймнинг 9 дақиқасига келиб Сардор Тўхтапўлатов дубльни ўз ҳисобига ёзиб қўйди. Даврон Қўчқоровнинг қоида бузганлиги учун 10-дақиқада ҳакам сариқ карточка билан огоҳлантирди. Учрашувнинг сўнгги дақиқаларида ижроия аппарат ўйинчилари томонидан жарима майдонида қоида бузилди ва хакам 11 метрлик жарима зарбасини белгилади. Хуршид Ниёзалиев томонидан берилган зарба дарвозабонга тегиб қайтди ва яна зарба берилди. Иккинчи зарба эса гол билан якунланди. Муросасиз кечган ўйинда “Ўзагролизинг” акциядорлик жамияти ижроия аппарати жамоаси 3:1 ҳисобида ғалаба қозонди ва биринчи финал йўлланмасини қўлга киритди.

 

3

 

Кун тартибидан ўрин олган 2 ўйин  “ЎзМашЛизинг” МЧЖ ва “Ўзагролизинг” АЖ Тошкент вилояти филиали жамоалари ўртасида ўтказилди. Тўққизинчи дақиқада ҳисоб очилди. Ён тарафдан ошириб берилган тўпни “ЎзМашЛизинг” аъзоси Қуватов рақиб дарвозасига жойлади. 11 дақиқада майдонга тушган “ЎзМашЛизинг” футболчиси ҳакам руҳсатисиз ўйин бошлагани учун сариқ карточка билан жазоланди. Биринчи бўлим 1:0 ҳисобида якунланди, жамоалар танаффусга чиқишди. Иккинчи тайм анчагина шиддатли ва зарбаларга бой бўлди. “ЎзМашЛизинг”дан Баҳром Нуримов 2-бўлимнинг 10-дақиқасида гол урди. Ҳисоб 2:0 га етди. Бу натижа ўйин сўнггига қадар сақланиб қолди ва иккинчи финалчи ҳам аниқ бўлди: “Ўзагролизинг” АЖ ижроия аппарати ва “ЎзМашЛизинг” МЧЖ.

 

4

 

 

            “Лизинг техника сервис” МЧЖ ҳамда “Ўзагролизинг” АЖ Тошкент вилояти филиали жамоалари 3 ўрин учун куч синашадилар.

            Турнирнинг иккинчи кунидан ўрин олган дастлабки ўйин “Ўзагролизинг” АЖ Тошкент вилояти филиали ва  “Лизинг техника сервис” МЧЖ жамоалари учинчи ўрин учун ўзаро беллашдилар. Учрашувдаги илк гол Тошкент вилояти филиали жамоасидан Камолжон Ўринов томонидан киритилди. Учрашувнинг 12 дақиқасига келиб “Лизинг техника сервис” МЧЖ дан Элёр Жўраев ҳисобни 1:1 кўринишига олиб келди. Тайм тугашига бир дақиқа қолганда 7 рақамда ўйнаётган Хуршид Ниязалиев ҳисобни 1:2 га олиб чиқди. Шу тариқа жамоалар танаффусга йўл олдилар.

 

5

 

Иккинчи бўлим эса зарбаларга ва голларга бой бўлди. Дастлабки дақиқаларда Тошкент вилояти филиалидан Саидобид Юнусов хисобни 2:2 га етказган бўлса, орадан кўп вақт ўтмай  “Лизинг техника сервис” МЧЖ вакили Хуршид Ниязалиев ўзининг “хет-трик”ини нишонлади. Ҳисоб эса 2:4 бўлди. Учрашув тугашига саноқли сониялар қолганда Тошкент вилояти филиалидан Элёр  Болтаев ҳисобни қисқартиришга мувофақ бўлди. Умумий натижа 3:4 кўринишига келди.  Айнан шу ҳисоб учрашув сўнггига қадар сақланиб қолди ва “Лизинг техника сервис” МЧЖ жамоаси мусобақада 3-ўринни эгаллашди.

 

6

 

 

Навбатдаги ўйинда “Ўзагролизинг” АЖ ижроия аппарати ва “ЎзМашЛизинг” МЧЖ ўртасида финал учрашуви бўлиб ўтди. Ғалабага умид қилиб, бел боғлаб тушган ҳар икки жамоа кубок учун астойдил куч синашдилар. Биринчи бўлимдаги дастлабки гол ижроия аппарати жамоасидан Сардор Тўхтапўлатов рақиб дарвозасига киритди. 1:0 ҳисобида жамоалар танаффусга чиқишди. Иккинчи тайм ҳам яққол ижроия аппарати жамоаси устунлигида ўтди. Мазкур ўйинда ижроия аппаратдан Рустам Назаров ҳам ўзининг “хет-трик”ини нишонлаган бўлса, Даврон Қўчкоров мусобақадаги энг чиройли голни рақиб дарвозасига жойлади. Учрашув йирик 5:0 ҳисобида “Ўзагролизинг” акциядорлик жамияти ижроия аппарати жамоасининг ғалабаси билан ўз ниҳоясига етди. 

 

7

 

 

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

Умумий натижаларга кўра:

1 ўрин: “Ўзагролизинг” АЖ ижроия аппарати жамоаси

2 ўрин: “ЎзМашЛизинг” МЧЖ жамоаси

3 ўрин: “Лизинг техника сервис” МЧЖ жамоаси

4 ўрин: “Ўзагролизинг” АЖ Тошкент вилояти филиали жамоаси

“Энг яхши дарвозабон” – Сабатаев Раҳим

“Энг яхши ҳимоячи” – Тўхтапўлатов Сардор

“Турнир тўпурари” – Ниязалиев Хуршид

“Энг чиройли гол” – Қўчқоров Даврон

Турнир ғолиб ва совриндорларига медаллар ва қимматбаҳо совғалар топширилди. Шу тариқа мамлакатимиз мустақиллигининг 26 йиллик байрами арафасида ташкил этилган спорт мусобақасининг “Ўзагролизинг” АЖ босқичи ўз якунига етди. 

“Ўзагролизинг” АЖ матбуот хизмати.

 

 

Контактлар

Манзил:


Телефон:
Факс:

E-mail:

Иш кунлари:

 

Ўзбекистон, Тошкент ш.,

Абай кўч., 4а
(+99871) 244-62-73
(+99871) 244-49-89

info@agroleasing.uz

Душанба - Жума, 9:00 - 18:30

telefon

Ишонч телефони регламенти.

Ишонч телефонидан тушган мурожаатлар натижаси.

Ягона телефон рақами регламенти

 


 

Сайтимизда қанақа мавзулар ёритилиши керак деб биласиз?

Савол беринг

­

  • Uzbek (Uzbekistan) translation is still missing. Please consider to contribute by writing and sharing your own translation. Learn more.